Flamenco w gdańskiej synagodze
W Nowej Synagodze w Gdańsku, 6 lipca 2015 r. odbędzie się niezwykły koncert. Fascynująca fuzja muzyki indyjskiej i flamenco w wykonaniu niezwykłych artystów, zespołu Michała Czachowskiego, gwarantuje wspaniałą rozrywkę. Warto wybrać się na koncert, który zabierze słuchaczy w muzyczną podróż po Hiszpanii i Indiach.
BILETY przez telefon: 502 752 626
BILETY MAILOWO: kontakt.gatoverde@gmail.com
NOWA SYNAGOGA, GDAŃSK-WRZESZCZ, ul. Partyzantów 7
Fuzja muzyki indyjskiej z tą tworzoną przez hiszpańskich Cyganów wydawać się może zaskakująca, jeśli jednak przypomnimy sobie, że przybyli oni do Hiszpanii właśnie z Indii, możemy śmiało stwierdzić, że projekt ten jest poszukiwaniem powrotu do korzeni flamenco. Efektem końcowym jest połączenie dwóch światów, Azji i Europy, zabieg charakterystyczny dla nurtów w muzyce początków lat 60. XX w.
„Indialucia” – album muzyczny wydany w grudniu 2005, łączący dwa style: muzykę indyjską i flamenco. Nagrania powstały w latach 1999-2004, głównie w Indiach i Hiszpanii. Wzięło w nich udział wielu muzyków z obu kontynentów. Pomysłodawcą, producentem oraz szefem artystycznym nagrań był Michał Czachowski.
Koncert w wykonaniu muzyków:
Miguel Czachowski – gitara flamenco
Leo Vertunni – sitar Piotr Malec – tabla Krzysztof Nowakowski – cajón Tomasz Pala – fortepian
Michał Czachowski – gitarzysta flamenco, kompozytor, publicysta, producent muzyczny, architekt, od urodzenia wychowywał się w otoczeniu muzyki flamenco. W 1992 r. utworzył własny zespół, stopniowo rozszerzając skład od duetu do septetu. Od 1997 r. grupa występuje pod nazwą Viva Flamenco! Michał Czachowski po latach działalności scenicznej jest wybitnym wirtuozem gitary flamenco. W 1998 r. otrzymał Nagrodę Ministra Kultury i Sztuki, a wkrótce po występie na międzynarodowym festiwalu we Włoszech, został zaproszony do akademii muzycznej w Nagpur w środkowych Indiach. Tam pracował jako nauczyciel gitary, równocześnie ucząc się gry na sitarze, tradycyjnym indyjskim instrumencie strunowym. Artysta uczy gry na gitarze flamenco oraz publikuje artykuły na łamach wielu pism polskich i angielskojęzycznych. Solo lub z grupą nagrał wiele programów dla stacji telewizyjnych i radiowych, brał udział w sesjach nagraniowych takich zespołów jak Blue Café, Noche de Boleros, Village Kollectiv, Lean Back i Beltaine oraz tworzył muzykę do programu „Boso przez świat” Wojciecha Cejrowskiego, a także do amerykańskiego filmu „Święci z Bostonu II”. Prowadzi cykle wykładów na Wydziale Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Czynnie koncertuje na całym świecie. Występował z artystami: Pepe Habichuela, Jorge Pardo, Carlos Troya, Ricardo Espinosa, Rafael Cortés, Pratap Pawar, Mukesh Sharma, Emam, Hani Naser, Kavita Krishnamurti, L. Subramaniam.
Tomasz Pala – absolwent szkoły muzycznej w Cieszynie oraz Akademii Muzycznej w Katowicach na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Od 1998 na stałe współpracuje z Irkiem Dudkiem (zespół Shakin’ Dudi). Wielokrotnie brał udział w festiwalu Rawa Blues Festival razem z Irkiem Dudkiem. Grał także z Martyną Jakubowicz, Robertem Chojnackim, Alicją Boncol (od paru lat najlepszą wokalistką country).Współpracuje z teatrem w Bielsku-Białej (spektakl „Zła Opinia” z piosenkami Georgesa Brassensa) oraz teatrem w czeskim Cieszynie, scena polska, gdzie aranżował i wykonywał muzykę do spektakli „Słodkie rodzynki, gorzkie migdały” z piosenkami Agnieszki Osieckiej oraz „W Paryżu żyje się jak na prowincji”.